Drukowanie Mapy
Pobraną mapę zawodniczą należy wydrukować na papierze:
A4 – trasy BASIC200
A3 – trasy PRECISION CUP
Aby zachować wierność skali mapy, należy zaznaczyć w opcjach drukowania „faktyczny rozmiar”. Należy też odznaczyć wszelkie opcje typu auto-obrót, auto-wyśrodkowanie czy też auto-orientacja. Dla zachowania dobrej jakość wydruku, warto też zajrzeć w zaawansowane opcje drukowania (w zależności od stosowanej drukarki) i zaznaczyć możliwie najwyższą wartość dpi oraz gradację na poziomie wysokim.
Przygotowanie mapy do lotu
Mapę przygotowuje się w oparciu o nawigacyjny plan lotu, który przedstawia kursy, prędkości i czasy lotu na każdym odcinku trasy z uwzględnieniem kierunku i prędkości wiatru. Do obliczeń stosuje się wiatr wiejący na wysokości ok 1000-1200 ft AGL. Dodatkowo zawodnik otrzymuje dokładne czasy, jakie powinien osiągnąć na poszczególnych punktach pomiarowych. Miejsca punktów pomiaru czasu przedstawia mapa wzorcowa. Dobrze przygotowana mapa do lotu powinna zawierać:
- wyrysowaną trasę
- opis kursów na poszczególnych odcinkach
- opis czasów na punktach punktach kontroli czasu
Dla ułatwienia zachowania regularności lotu w czasie, warto jest nanieść na każdym odcinku trasy kolejne minuty lotu. Do tego służą „minutówki” i podane w nawigacyjnym planie lotu prędkości na poszczególnych odcinkach trasy.